viernes, abril 30, 2010

Camín de Cantares 01.05.10

Hay lugares en Asturies que fueron muy importantes en la recuperación de la música y el baile tradicional, como es el caso de la parroquia de L.larón en el concejo de Cangas del Narcea. De dos pueblos de esa parroquia, La Viliel.la y L.larón, fueron dos de los grandes informantes de esta tierra, Francisco'i Filipón el tamboritero y La Santa, una gran panderetera.

SAGA hizo interesantes grabaciones a los dos en los ochenta y publicó un cassette que es un tesoro de nuestro patrimonio musical. Los grupos de investigación también entrevistaron muchas veces a Francisco y La Santa, pero dejaron de lado a otros vecinos también interesantes pero menos conocidos.

Hoy que ya no está ni La Santa ni Francisco, Camín de Cantares investigó en estos pueblos casi deshabitados y encontró interesantes datos y personas que nunca fueron entrevistadas.
La protagonista del programa de este sábado es una de esas personas del pueblo de La Viliel.la, María'i Filipón, tiene noventa años y conoce todo el antiguo repertorio de la lugar. Además representa a las antiguas y toca el pandero y no la pandereta.

Como mucha gente de la zona, María emigró tamibén. Ella está en Xixón con sus hijias y allí grabamos este programa interesantísimo.

La reelaboración la hará un grupo de la zona, Brandal.




Hai llugares n'Asturies que fueron mui importantes na recuperación de la música y el baille tradicional como ye'l casu de la parroquia de L.larón nel conceyu de Cangas del Narcea, d'estos dos pueblos de la parroquia que son La Viliel.la y L.larón fueron dos de los grandes informantes d'esta tierra, Francisco'i Filipón el tamburiteiru y La Santa una gran panderetera.

SAGA fizo interesantes grabaciones nos ochenta a los dos y publicó un casete que ye un tesoro del nuesu patrimoniu musical, los grupos d'investigación tamién entrevistaron munches veces a Francisco y La Santa pero dexaron de llau a otros vecinos tamién interesantes pero menos conocios.

Güei que ya nun ta La Santa nin Francisco "Camín de cantares" investigó nestos pueblos casi deshabitaos y alcontró interesantes datos y persones que nunca fueren entrevistaes. La protagonista del programa d'esti sábado ye una d'eses persones del pueblu La Viliel.la, llámase María'i Filipón, tien noventa años y conoz tol vieyu repertoriu del l.lugar, además representa a las antiguas y toca'l pandeiru y non la pandereta.

Como tola xente de la zona emigró tamién, ella ta en Xixón colas fias y allí grabamos esti programa interesantísimu con un repertoriu impresionante.

La reellaboración va facela un grupu tamién de la zona, Brandal.

No hay comentarios: