viernes, diciembre 24, 2010

Camín de Cantares 25.12.10

Camín de Cantares se despide este sábado, día Navidad, con un gaitero del pueblo babiano de Torrestíu.

Nemesio es un gran músico tradicional que toca gaita asturiana y acordeón, conoce un interesante repertorio tradicional de aquellas tierras de Babia, limítrofes con los concejos asturianos de Teberga y Somiedu.

La gaita aprendió a tocarla viendo a los viejos gaiteros teberganos y quirosanos de los que también sacó varias piezas para su repertorio, otras melodías son más babianas, como pasa con los bailles chanos.

La gaita que toca Nemesio es del Cogollu y con ella animó fiestas y bodas en los pueblos babianos y asturianos de la zona acompañado del bombo.

Con el acordeón Nemesio también es un artista y en el programa va a tocar ocho pieces con gaita y una al acordeón.

Torrestíu es un pueblo babiano a la bajada del puerto Ventana que raya con la parte somedana de Saliencia, pero es un pueblo especial dentro de Babia porque la mayoría de sus vecinos fueron vaqueiros d'alzada de la zona central de Asturias, vaqueiros que invernaban en los concejos de Siero, Llanera, Les Regueres, Uviéu y otras partes. Esta población de asturianos hfizo que la gaita tuviera muy buena aceptación en el lugar donde conviven invernizos babianos y vaqueros asturianos. También, esto hace que la variante central de la llingua asturiana tenga presencia en Torrestíu.

La reelaboración de este programa van a hacerla maestros de la Escuela de Música Trad. Llacín de Llanes. Vitor, Nuria, Nel y Lisardo van a tocar dos bailles chanos del repertorio de Nemesio.



La despedida de "Camín de cantares" va ser esti sábado, día Navidá, con un gaiteru del pueblu babianu de Torrestíu.

Nemesio ye un gran músicu tradicional que toca gaita asturiana y cordión, conoz un interesante repertoriu tradicional d'aquelles tierres de Babia llinderes colos conceyos asturianos de Teberga y Somiedu.

La gaita deprendió a tocala viendo a los vieyos gaiteros teberganos y quirosanos de los que tamién sacó delles pieces del so repertoriu, otres melodies son más babianes como pasa colos bailles chanos.

La gaita que toca Nemesio ye del Cogollu y con ella animó fiestes y bodes nos pueblos babianos y asturianos de la contorna acompañáu del bombu.

Cola cordión Nemesio tamién ye un artista y nel programa va tocar ocho pieces con gaita y una a la cordión.

Torrestíu ye un pueblu babianu a la baxada del puertu Ventana que raya cola parte somedana de Saliencia pero ye un pueblu especial dientru de Babia porque la mayoría de los sos vecinos fueron vaqueiros d'alzada de la zona central d'Asturies, vaqueiros qu'invernaban nos conceyos de Siero, Llanera, Les Regueres, Uviéu y otres partes. Esta población d'asturianos fizo que la gaita tuviere mui bona aceptación nel llugar onde conviven invernizos babianos y vaqueros asturianos, tamién esto fai que la variante central de la llingua asturiana tenga presencia en Torrestíu.

La reellaboración d'esti programa van facela mayestros de la Escuela de Música Trad. Llacín de Llanes. Vitor, Nuria, Nel y Lisardo van tocar dos bailles chanos del repertoriu de Nemesio.

No hay comentarios: