jueves, enero 14, 2010

Nos dejaron...

En los últimos días nos han ido dejando varios de los informantes que han aparecido en Camín de Cantares y otros que no tuvieron la oportunidad de hacerlo. Como siempre, nos gusta dejar un recuerdo escrito agradeciéndoles su labor en la conservación de la cultura tradicional.

Se fueron en las últimas semanas Serapio Álvarez (Tinéu, en la foto abajo), Constante de Pasarón (Os Ozcos), Antonio de Vallinaescura y Sagrario de Cuturraso (en la foto arriba), esta última ayer mismo y a la edad de 103 años.

Todos ellos fueron vehículo de conservación de la cultura tradicional de la forma en la que la cultura tradicional debe ser conservada. Es excelente que podamos recopilar las tradiciones en libros, bibliotecas, grabaciones... pero la mejor forma de conservarlas es la de toda la vida: cantando, tocando, bailando, recitando... viviendo.

A todos ellos, y a los otros que ya se fueron, gracias. Una vez más.



Escribía Xosé Ambás hace unos días:

Facer "Camín de cantares" estos tres años foi algo impresionante na mio vida, un suañu fecho realidá: poder dar el protagonismo y la dignificación de la so cultura a la mio xente, a los mios paisanos y paisanes, a la mio familia de tantos años de recopilación y estudiu de la cultura tradicional asturiana. Nunca pensé qu'esto llegaría, pero equí tamos entamando a grabar dos temporaes más.

Todo ye maravilloso pero tamién paso grandes penes y tristeces porque esta familia va dexandome grandes vacios nel corazón, va faltando esta xente que ye'l mio referente y doime cuenta qu'esta cultura nuesa va esmuciendose en gran medida con ellos.

Escribote estes ringleres porque güei moría Costante de Pasarón, un gaiteiro referente na zona d'Os Ozcos y fai poco tamién nos dexaba Antonio de Vallinaescura al poco de ser protagonista d'un programa de "Camín de cantares".


Antonio y Costante y tantos que ya nos dexaron nunca van desapaecer del todo porque'l so saber ye patrimoniu que legaron a tolos asturianos y eso ye algo d'incalculable valor. Escansen en Paz.

1 comentario:

Ulmo de Arxila dijo...

Gústame a frase "de la forma en la que la cultura tradicional debe ser conservada"... Porque parece que moita xente vinculada á música tradicional (aqui en Galiza hai moitos) cre que dignificar e recuperar é sinónimo de meter en formol e expoñer nunha vitrina, cando a tradición, se algo é,é actualización e apertura constante. E iso ben o sabían (quizais sen sabelo) xentes como as que hoxe homenaxeas neste post.
Descansen en paz, que a bo seguro que xa andarán a montar festa e "folixa" polo ceo adiante.