jueves, diciembre 03, 2009

Camín de Cantares 05.12.09

Ya estamos en el noveno programa de la sexta temporada de Camín de Cantares, como siempre con un capítulo muy especial.

El protagonista es un gaitero d'Augüera'i Castanéu, en el concejo de Cangas del Narcea. Milio fue discípulo de Donisio La Riela. Con ochenta años y más de cuarenta sin tocar, conserva el estilo cangués de los viejos gaiteros y el antiguo repertorio, con interesantes melodías inéditas.

Después de muchas visitas se consiguió repararsu antigua gaita de cogollo, que tenía un agujero en el fuelle. El Pravianu regaló un fuelle de piel y la gaita comenzó a revivir, los dedos de Milio comenzaron a soltarse y el resultado va a verse en el programa, tan histórico para la música asturiana como muchos otros.

Milio toocará sones d'arriba, jotas, pasodobles y música de la misa con gaita, además de varias piezas con la armónica. Con sus buenas explicaciones, Milio va convertise en un referente de la gaita en Asturias.

La reelaboración la llevarán a cabo los músicos de Tuenda, Pepín y Elías con el gaitero Vicente Prado "El Pravianu". El tema va ser "La Procesión".


Ya tamos nel novenu capítulo d'esta sexta temporada de "Camín de cantares", esti capítulo va ser mui especial.

El protagonista ye un gaiteru d'Augüera'i Castanéu nel conceyu de Cangas del Narcea, Milio foi distípulu de Donisio La Riela ya con ochenta años ya más de cuarenta sin tocar conserva l'estilu cangués de los vieyos gaiteros ya'l vieyu repertoriu con interesantes melodíes inédites.

Fueron munches visites hasta preparar esa antigua gaita de Cogollu que tenía'l fuelle furáu, El Pravianu regalonos un fuelle de pelleyu y la gaita entamó a revivir, los deos de Milio entamanon a soltase y el resultáu va vese nesti programa que será como otros munchos hestóricu pa la música asturiana.

Sones d'arriba, jotas, pasodobles y músiques de la misa cola gaita, tamién delles pieces cola filarmónica y mui bones explicaciones de Milio que va convertise nun referente de la gaita n'Asturies.

La reellaboración van facela los músicos de Tuenda, Pepín y Elías col gran gaiteru Vicente Prado "El Pravianu", el tema amañáu va ser "La Procesión".

No hay comentarios: