jueves, noviembre 26, 2009

Camín de Cantares 28.11.09

En el programa del sábado, Camín de Cantares estará dedicado a un matrimonio del concejo de Onís. Baudilio y Marina son naturales de Demués y Bobia, y son grandes conocedores de la tradición musical de esta zona del oriente asturiano.

Baudilio era gaitero y además hace flautas de hueso. Con ellos dos vamos a repasar piezas como la danza, el guilandu, el ramu y otras.

La reelaboración junta esta vez a mucha gente que todavía no había pasado por el programa. Se tocará el guilandu con los músicos de Tuenda y con Daniel Lombas (bodhran), Frankie Delgado (violín), Isidro Suárez (flauta) y Borja Vázquez (bouzouki).


El capítulo del sábado va tar dedicáu a un matrimoniu del conceyu d'Onís, Baudilio y Marina son naturales de Demués y Bobia y son grandes conocedores de la tradición musical d'esti conceyu del oriente d'Asturies.

Baudilio yera gaiteru y además fai chiflas de güesu, con ellos vamos repasar pieces como la danza, el guilandu, el ramu y otres.

La reellaboración xunta esta vez a muncha xente qu'inda nun saliere nel programa, tocarase el guilandu colos músicos de Tuenda además de Lombas, Frankie, Isidro y Borja.

domingo, noviembre 22, 2009

viernes, noviembre 20, 2009

Camín de Cantares 21.11.09

Para el programa del sábado, Camín de Cantares pasa el Puerto Pajares y vuelve a la zona de Arbas, al pueblo de Casares. Allí hay una gran tradición viva de pandereta, con un repertorio impresionante formado por jotas, titos, las vueltas, agarraos, cantares de boda, lo llano (o chano) y mil piezas más.

Vamos a conocer esas piezas de la mano de tres vecinas que conocen bien esos repertorios: Celinia, Ángeles y Marucha.

La reelaboración la hará el grupo asturiano de pandereta Melarde, acompañados por el panderetero leonés David Álvarez Cárcamo de Umaña, que también es buen conocedor y amigo de las pandereteras de Casares de Arbas. Reelaborarán una jota y unos titos.




Esti sábado seguimos camín de les vecines tierres de LLión, pasamos el puertu Payares y voltiamos a la zona d'Arbas, al pueblu de Casares onde hai una gran tradición de pandereta viva con repertorios impresionantes de jotas, titos, las vueltas, agarraos, cantares de boda, lo llano o chano y milenta pieces más al son de la pandera.

Vamos conocer esti repertoriu de la manu de tres vecines del llugar que conocen bien esos repertorios, Celinia, Ángeles y Marucha.

La reellaboración va facela'l grupu asturianu de pandereta MELARDE acompañaos pol pandereteru llionés David Álvarez Cárcamo d'Umaña que tamién ye bon conocedor y amigu d'estes pandereteres de Casares d'Arbas. Reellaborarán una jota y unos titos.

lunes, noviembre 16, 2009

Folk Bizarro (91): Fleur de Mandatrooper



En la sesión del pasado viernes en Avilés tuvimos extraños visitantes...

No me imagino lo que puede llegar a dar de sí cuando sea carnaval de verdad. Existe un segundo vídeo aún mejor, pero eso será para otra vez.

sábado, noviembre 14, 2009

jueves, noviembre 12, 2009

Camín de Cantares 14.11.09

Este Sábado Camín de Cantares sale de las fronteras asturianas y viaja a las tierras vecinas de León, En el suroeste leonés está la tierra de Cabreira. Corporales es el lugar concreto que vamos a conocer.

En Corporales vive Moisés Liébana, un gaitero muy importante para conocer la música cabreiresa, los bailes y la famosa danza. Además de Moisés, protagonizará este capítulo Domingo, compañero inseparable de Moisés y también gaiteiro.

La primera parte estará dedicada a hablar con Sagrario, la mujer de Moisés. Es una gran hablante de la variante cabreiresa de la lengua astur-leonesa. El hecho de oir hablar a Sagrario en una lengua que es la misma que se habla en Asturias a pesar de estar a muchos kilómetros puede resultar sorprendente para algunos.

El repertorio de Moisés y Domingo es impresionante: agarraos, jotas, muñeiras, el corro, la dulzaina, la danza, la ronda y otras piezas. Va a ser un programa que servirá para mostrarnos algunas de las características de identidad comunes entre Asturias y León.
Justificar a ambos lados
La reelaboración correrá de cuenta de Tuenda con Dolfu R. Fernández y el gaiteira leonés Fran Allegre. La pieza que interpretarán será "La ronda".


Esti sabado "Camín de cantares" sal de les fronteres asturianes y viaxa a les tierres vecines de Llión, nel suroeste llionés ta la tierra de Cabreira y Corporales ye un de los llugares d'aquella contorna.

En Corporales vive Moisés Liébana, un gaiteiru mui importante pa conocer la música cabreiresa, los bailles y la famosa danza, además de Moisés protagonizará esti capítulo Domingo, compañeru inseparable de Moisés que tamién ye gaiteiru.

La primera parte'l programa va ser falando con Sagrario, la muyer de Moisés que ye una gran falante de la variante cabreiresa de la llingua astur-llionesa, munchos quedarán cola boca abierta sintiendo falar a Sagrario una llingua que ye la mesma que nos falamos onque tean a munchos kilómetros d'esta tierra.

El repertoriu de Moisés y Domingo ye impresionante, agarraos, jotas, muñeiras, el corro, la dulzaina, la danza, la ronda y otres pieces.

Va ser un programa hestóricu que va valir pa poner en valir les señes d'identidá comunes col pueblu llionés.

La reellaboración va tar fecha pol grupu Tuenda, por Dolfu y pol gaiteiru llionés Fran Allegre y la pieza reellaborada va ser "La ronda".

miércoles, noviembre 11, 2009

Folk Bizarro (90): Eric Rigler y Rubén Blades



Eric Rigler, para el que no lo conozca, es un gaitero americano conocido por haber formado parte de Skyedance y por tener un grupo de fusión rematadamente interesante, Bad Haggis. Rigler es un excelente intérprete tanto de gaita escocesa como de uilleann pipes. También es famoso por ser el gaitero "oficial" de Hollywood, participando en bandas sonoras como Titanic o Bravehaeart.

En Bravehaert fue el responsable de intentar hacer algo decente con la idea de meter gaitas irlandesas en lugar de escocesas en la banda sonora. En un nuevo contacto con el folk bizarro, ahora podemos verle tocando nada menos que con Rubén Blades, demostrando (o no?) que no sólo Salsa Celtica puede hacer estas cosas... aunque con la gaita ligeramente desafinada... cosas del directo.

El tema es de Bad Haggis.

domingo, noviembre 08, 2009

sábado, noviembre 07, 2009

Fallece el Gaiteru de San Roque


Ayer a la 1 de la madrugada fallecia en el hospital del Oriente de Asturias Ignacio Noriega "el gaiteru de San Roque". Ignacio Noriega era uno de los últimos grandes gaiteros de la parte oriental de Asturias y su figura está íntimamente ligada con el Pericote de Llanes.

El entierro es en San Roque del Acebal hoy día 7 a las 4 de la tarde.

Xosé Ambás nos manda unas líneas al respecto:

Hai coincidencies na vida que delles veces dante que pensar, digo esto porque güei viví una d'eses coincidencies tremendes.

Nel oriente d'Asturies dos yeren los últimos grandes gaiteros d'aquella fastera, Ignaciu Noriega de San Roque nel conceyu Llanes y Eduardu'l de Sardéu nel conceyu de Ribeseya. Dos músicos hestóricos pal folklor d'Asturies, los dos bien conocios y bien reconocios na so contorna y nel restu d'Asturies polos músicos d'agora, los dos con una publicación na coleción "Fontes sonores de la música tradicional asturiana" y los dos grandes virtuosos del instrumentu.


Yo quixe facer va cuantayá un programa de "Camín de cantares" dedicáu a Naciu L'Acebal pero malos entendios y telares nun ficieron cuayar esti proyeutu y tengo gran pena de nun poder haber fecho esi programa. El que si pudimos facer foi el dedicáu a Duardu'l de Sabina y güei foi la so emisión.

Pués la triste coincidencia tien que ver con qu'el dia de güei foi la emisión del capítulo de Duardu y ye l'entierru de Naciu, asina ye la vida.

Dende equí mando'l mio sentíu dolor pol gran gaiteru que nos dexa pero tamién les gracies pol saber que dexaron a les xeneraciones venideres de gaiteros y músicos tradicionales en xeneral d'esti País que ye Asturies.

Xosé Ambás.

jueves, noviembre 05, 2009

Camín de Cantares 07.11.09

El Sábado que viene Camín de Cantares se dirige al oriente asturiano, al concejo de Ribeseya. allí tendremos la oportunidad de conocer a uno de los mejores gaiteros de Asturias, Eduardo el de Sabina, en el pueblo de Sardéu. Eduardo o Duardo fue discípulo de Capilla, el padre de José Remis Ovalle, y llegó a ganar al mismo Remis Ovalle tocando en un concurso.

Es un virtuoso de la gaita que grabó ya un Cd en el Muséu del pueblu d'Asturies, en la colección "Fontes sonores de la música tradicional asturiana" y aunque parezca mentira no tenía una gaita preparada para grabar el programa. Tuvo que grabar sin ensayar y con una gaita prestada por Rigu, gaitero del mismo concejo.

Haremos un repaso de piezas como la jota, la muñeira, la rumba de Capilla y varias asturianadas sin voz. Es un gaitero IMPRESIONANTE que va a asustar a más de uno.

La reelaboración la llevarán a cabova Roberto Suárez "Rigu" a la gaita y Jorge Ibáñez al bouzouki, los dos miembros del grupo Corquiéu, grupo afincado en Ribeseya.

Camín de Cantares se emite los sábados a las 13:00 en la TPA.



Esti sábado Camín de cantares tira pal orienti d'esti País, diremos al conceyu Ribeseya a conocer a un de los meyores gaiteros d'Asturies, Duardo'l de Sabina del llugar de Sardéu. Eduardo o Duardo ye distípulu de Capilla el padre Remis y llegó a ganar al mesmu Remis Ovalle tocando nun concursu.

Ye un virtuosu de la gaita al que se-y grabó un Cd nel muséu del pueblu d'Asturies na coleción "Fontes sonores de la música tradicional asturiana" y qu'onque pareza mentira taba ensín gaita preparada pa grabar esti programa, ensín ensayar y con una gaita dexada pa la ocasión pol gaiteru Rigu del mesmu conceyu.

Fairemos un repasu de pieces como la jota, la muñeira, la rumba de Capilla y delles asturianaes ensín voz, namás a la gaita. Ye un gaiteru IMPRESIONANTE que va dexar asustaos a más d'un.
La reellaboración va facela Rigu a la gaita y Jorge al bouzouki, los dos son músicos del grupu Corquiéu afincáu nesti conceyu de Ribeseya.

lunes, noviembre 02, 2009

200 Cds: 190 - Many Happy Returns

190
Arcady - Many Happy Returns


Arcady fue un grupo formado por Johnny "Ringo" McDonagh después de su salida de De Dannan. Many Happy Returns (1995) es el segundo y último cd del grupo, después de After the Ball. El grupo tenía un estilo muy parecido a De Dannan, incluso hasta en el hecho de cambiar de cantante de manera bastante regular. En Many Happy Returns el grupo estaba formado por McDonagh (bodhran), Nicholas Quemener (guitarra, flauta), Patsy Broderick (piano), Connor Keane (acordeón), Brendan Larrissey (violín) y Niamh Parsons (voz), que por aquel entonces comenzaba paralelamente su carrera en solitario.



En el disco colabora una serie de artistas invitados bastante grande, incluyendo a The Voice Squad (voces), Liam O'Maonlai (teclados, voz), Brendan Power (armónica), Neil Martin (cello), Paul O'Driscoll (bajo) y Michael McGoldrick (flauta).

Pese a que no es un disco esencial en la historia del folk irlandés, sí que es una grabación más que correcta, con algunas de las melodías irlandesas más conocidas (Maids of Mount Cisco, Toss the Feathers, The Pigeon on the Gate, Flogging Reel, Miss McLeod's...) y una serie de canciones muy interesantes, como John O'Dreams. Para el que le guste la música tradicional con algunos aditivos, pero no muchos.

domingo, noviembre 01, 2009